Deklaracja dostępności
Miejski Zakład Komunikacyjny sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej pop.mzkopole.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 2 grudnia 2019 roku.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 29 listopada 2022 roku.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 10 luty 2023 roku.
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 28 marca 2025 roku.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Łukasz Szorc.
- E-mail: dostepnosc_cyfrowa@mzkopole.pl
- Telefon: 77 40 23 196
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba główna MZK ul. Luboszycka 19
Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu mieści się w biurowcu na terenie zajezdni zlokalizowanej na ulicy Luboszyckiej 19 45-215 Opole. Przy wejściu do portierni znajduje się system do przywołania obsługi która pomoże poruszać się po terenie biurowca. Cała obsługa osoby z niepełnosprawnościami odbywa się w wyznaczonym miejscu w biurowcu.
Punkt Obsługi Pasażerów ul. Pużaka 58
Punkt Obsługi Pasażerów mieści się w budynku kasy biletowej na ulicy Pużaka 58. Przy wejściu znajduje się system do przywołania obsługi która pomoże w poruszaniu się w obrębie kasy biletowej.
Punkt Obsługi Pasażerów ul. 1 Maja – Poczekalnia Centrum Przesiadkowego
Punkt Obsługi Pasażerów mieści się w holu budynku dworca przesiadkowego. Do budynku można wejść z 3 stron. W budynku znajduje się tablica z rozkładem pomieszczeń obok znajduje się system służący do przywołania obsługi do pomocy. Podłoga ma zainstalowane ścieżki sensoryczne dla osób słabowidzących oraz niewidomych. Na terenie holu znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Budynki nie posiadają pęntli indukcyjnej.