REGULAMIN
korzystania z serwisu internetowego (e-sklepu) dla Opolskiej Karty Autobusowej
§ 1 Postanowienia ogólne
- Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- Operator Płatności Elektronicznych – PayPro SA, 60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15, NIP 779-236-98-87, REGON 301345068 zarejestrowanej przez Sąd Rejonowy Poznań, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000347935, kapitału zakładowy: 4 500 000 zł znanego jako Przelewy24.
- Regulamin Płatności Elektronicznych – Regulaminu dokonywania płatności w Serwisie Przelewy24 dostępny na stronie przelewy24.pl.
- MZK – Miejski Zakład Komunikacyjny Sp. z o. o. w Opolu.
- Serwis – serwis internetowy opolka.mzkopole.pl umożliwiający zakup biletu i doładowania e-portmonetki na Karcie.
- Umowa – umowa sprzedaży biletu zawarta pomiędzy Klientem a MZK w skutek złożenia przez Klienta zamówienia wybranego biletu na Kartę lub kwoty doładowania E-Portmonetki oraz potwierdzenia przez MZK w formie wskazanej w niniejszym Regulaminie; do zawarcia umowy dochodzi po złożeniu zamówienia oraz dokonaniu zapłaty przez Klienta w Serwisie.
- Konto – konto zakładane przez klienta w trakcie rejestracji po podaniu niezbędnych danych.
- Warunki techniczne – wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym MZK:
- dostęp do sieci Internet,
- urządzenie z zainstalowaną przeglądarką z włączoną obsługą Javascript
oraz wspierającą jQuery w wersji minimum 3.4.1, - aktualnie wspierane przeglądarki (https://jquery.com/browser-support/):
- urządzenia stacjonarne: Chrome: wersja aktualna oraz poprzednia; Edge: wersja aktualna oraz poprzednia; Firefox: wersja aktualna oraz poprzednia; Internet Explorer: wersja 9 oraz późniejsze; Safari: wersja aktualna oraz poprzednia; Opera: wersja aktualna.
- urządzenia mobilne: wbudowana przeglądarka dla systemów Android w wersji 4.0 oraz późniejszych; Safari dla iOS w wersji 7 oraz późniejszych.
- Regulamin korzystania z serwisu internetowego (e–sklepu) dla Opolskiej Karty Autobusowej znajdującego się pod adresem opolka.mzkopole.pl, zwany dalej Regulaminem, określa warunki świadczenia usługi zakupu biletów okresowych
oraz doładowania e-portmonetki dla Klientów Opolskiej Karty Autobusowej, zwanej dalej Kartą, za pośrednictwem Serwisu (drogą elektroniczną), a w szczególności warunki:- korzystania z Serwisu w tym zakup biletów okresowych i doładowania
e-portmonetki; - przebiegu procesu rejestracji Klienta;
- zawierania umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną;
- postępowania reklamacyjnego dotyczącego doładowań internetowych;
- ochrony danych osobowych Klientów.
- korzystania z Serwisu w tym zakup biletów okresowych i doładowania
§ 2 Warunki zawierania umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną
- Warunkiem korzystania z Serwisu jest akceptacja niniejszego Regulaminu, Regulaminu Płatności Elektronicznych oraz Polityki Prywatności w tym zasad przetwarzania danych osobowych, co zostanie potwierdzone poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola akceptacji podczas korzystania z Serwisu i doładowania Karty.
- Zawarcie umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną odbywa się poprzez wybraną przez Klienta przeglądarkę internetową, za pośrednictwem Serwisu, który umożliwia zakup biletu okresowego lub zasilenie e-portmonetki przy wykorzystaniu płatności elektronicznych, poprzez wybór i zamówienie jednej lub kilku dostępnych usług.
- Płatność za Usługę odbywa się za pośrednictwem Operatora Płatności Elektronicznych. Usługa szybkiego przelewu dostarczana przez Operatora Płatności Elektronicznych stanowi usługę świadczoną drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 z późn. zm.). Za realizację i bezpieczeństwo przelewów odpowiada Operator Płatności Elektronicznych.
- Umowa o świadczenie usług sprzedaży biletu i doładowania E-portmonetki zawierana jest na czas wykonywania tych usług aż do momentu zamknięcia Serwisu lub rezygnacji z konta przez Klienta.
§ 3
- Warunkiem korzystania z usługi świadczonej na podstawie Regulaminu jest posiadanie Karty, która wydawana jest w Punktach Obsługi Klienta działających w MZK zlokalizowanych na terenie miasta Opola.
- Zasady wydawania Kart, zakupu biletów oraz korzystania z e-portmonetki określa Regulamin Opolskiej Karty Autobusowej i Portalu Obsługi Pasażera dostępny na pop.mzkopole.pl.
§ 4 Proces rejestracji i zakupu
- Przed dokonaniem pierwszego doładowania Karty lub przed pierwszym zasileniem
e-portmonetki za pośrednictwem Serwisu wymagana jest rejestracja konta Klienta
oraz podanie w formularzu rejestracyjnym następujących danych:- numer Karty,
- hasło do logowania (min. 8 znaków, przynajmniej jedna mała litera, jedna wielka litera, jedna cyfra, jeden znak specjalny),
- adres poczty elektronicznej (e-mail),
- numer PIN przypisany do Karty.
- Do prawidłowego wykonania usługi konieczne jest zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu oraz Polityki Prywatności co dokonuje się przez zaznaczenie pól wyboru „Akceptuję”. Po otrzymaniu automatycznego e-maila potwierdzającego rejestrację należy wybrać zamieszczony w nim odsyłacz (link) w celu aktywowania swojego konta
w Serwisie. - Korzystanie z usług wymaga prawidłowego zalogowania się na indywidualnym koncie. Do zalogowania niezbędne jest wprowadzenie prawidłowego adresu e-mail i hasła podanego przy rejestracji.
- Klient może nabyć w Serwisie wyłącznie jeden bilet dla jednej karty. Nabycie kolejnego biletu wymaga zakodowania biletu wcześniej zakupionego. Na jednej Karcie mogą się znajdować jednocześnie maksymalnie 2 bilety okresowe (np. obecnie ważny i ważny na kolejny okres), których okresy ważności nie pokrywają się.
- Zawarcie Umowy zakupu biletu okresowego lub doładowania e-portmonetki należy dokonać najpóźniej na 24 godziny przed planowanym terminem rozpoczęcia ważności biletu.
- W momencie prawidłowego zakończenia procesu płatności elektronicznej, Klientowi zostanie wysłane (na podany adres e-mail) potwierdzenie realizacji transakcji. Wydruk potwierdzenia dokonania transakcji nie stanowi biletu i nie uprawnia do podróżowania środkami publicznego transportu zbiorowego w Opolu.
- Klient może zwrócić się do MZK z wnioskiem o wystawienie faktury VAT
do transakcji zakupu biletu lub doładowania e-portmonetki w terminie ustawowym. Wniosek należy złożyć drogą elektroniczną na adres faktury@mzkopole.pl lub w formie pisemnej w POK, wraz z potwierdzeniem dokonania transakcji, które otrzymał na adres e-mail. Wydanie faktury nastąpi w POK w terminie do 7 dni roboczych od daty złożenia wniosku. - MZK ma prawo obstąpić od Umowy w przypadku naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, w szczególności podania nieprawidłowych danych osobowych, bądź danych dotyczących szybkiego przelewu internetowego.
- Mając na względzie, iż spełnienie świadczenia (wykonanie Usługi) następuje z chwilą potwierdzenia realizacji transakcji, Klientowi zgodnie z art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 134 z późn. zm.)
nie przysługuję prawo odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny, o czym jest informowany przed rozpoczęciem świadczenia Usługi.
§ 5 Zakodowanie biletu i/lub punktów
Klient może korzystać z biletu okresowego lub e-portmonetki po jej zakodowaniu zgodnie z Regulaminem Opolskiej Karty Autobusowej i Portalu Obsługi Pasażera.
§ 6 Płatność za bilet
- Płatność jest dokonywana za pośrednictwem Operatora Płatności Elektronicznych po akceptacji obowiązującego u niego Regulaminu Płatności Elektronicznych.
- Warunkiem realizacji Usługi jest potwierdzenie przez Operatora Płatności Elektronicznych prawidłowego dokonania transakcji płatniczej.
- MZK nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie płatności elektronicznej, jeżeli wynika ono z winy lub rażącego zaniedbania Klienta, w szczególności z naruszenia przez Klienta obowiązujących regulaminów, o których mowa w niniejszym Regulaminie.
§ 7 Reklamacje
- Reklamacje dotyczące płatności elektronicznych należy kierować bezpośrednio
do Operatora Płatności Elektronicznych. - Reklamacje dotyczące przewozów rozpatrywane są na zasadach odrębnych wskazanych w obowiązującym w MZK Regulaminie Przewozu w środkach transportu Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego Sp. z o. o. w Opolu.
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania serwisu należy zgłosić w terminie 14 dni od daty zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji.
- Składanie reklamacji dotyczących usług świadczonych na podstawie Regulaminu może odbywać się elektronicznie na adres e-mail: opolka.reklamacje@mzkopole.pl, w formie pisemnej na adres siedziby MZK lub osobiście w siedzibie MZK.
- Przedmiotem reklamacji może być niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie Usługi.
- Podstawy reklamacji nie może stanowić:
- okoliczność, iż doładowanie dotyczy Karty o numerze nieprawidłowo wskazanym przez Klienta;
- okoliczność związana z nieprawidłowym funkcjonowaniem używanej przez Klienta przeglądarki internetowej lub łącz telekomunikacyjnych;
- inne okoliczności związane z działalnością osób trzecich, za wyjątkiem osób trzecich, przy pomocy których MZK wykonuje zobowiązanie.
- Reklamacje powinny zawierać dane Klienta, w tym adres do korespondencji, numer Karty oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń, a także numer telefonu Klienta, który może służyć
do kontaktu w sprawie reklamacji. - Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia,
przed rozstrzygnięciem reklamacji MZK zwraca się, w formie w której została złożona reklamacja, o ich uzupełnienie. Nieuzupełnienie w terminie 7 dni od wezwania skutkować będzie pozostawieniem reklamacji bez rozpoznania. - MZK rozpatruje reklamację w terminie 30 dni od daty jej otrzymania lub od skutecznego uzupełnienia danych.
§ 8 Obowiązki Klienta
- Klient zobowiązany jest:
- korzystać́ z Serwisu zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, przy zachowaniu społeczno – gospodarczego przeznaczenia prawa i dobrymi obyczajami,
- nie przenosić́ praw wynikających z zawarcia Umowy na osoby trzecie,
- podać́ prawdziwe dane, w tym dane osobowe umożliwiające prawidłowe świadczenie usług,
- nie wykorzystywać́ Serwisu w celu dokonania czynów niedozwolonych,
w tym nie dostarczać treści o charakterze bezprawnym.
- Zawierając Umowę Klient potwierdza, że wszelkie informacje dostarczone przez niego w trakcie korzystania z Serwisu są prawdziwe i prawidłowe, według jego najlepszej wiedzy.
- W przypadku naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, MZK ma prawo odstąpić́ od Umowy.
§ 9 Zastrzeżenia
- MZK zastrzega możliwość zawieszenia dostępu do Serwisu, w szczególności z przyczyn technicznych, w tym w celu przeprowadzenia prac konserwacyjnych. O zawieszeniu dostępu do Serwisu powiadomi na swoich serwisach internetowych.
- MZK zastrzega sobie prawo do niezrealizowania wszystkich lub poszczególnych Usług, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, w tym podania błędnych lub nieprawdziwych danych.
- W przypadku niezrealizowania Usług, wpłacone faktycznie i zarachowane przez MZK środki zostaną Klientowi zwrócone w terminie do 30 dni.
- MZK nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z niniejszego Regulaminu, o ile niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań jest spowodowane następującymi okolicznościami:
- na które MZK nie miała wpływu mimo zachowania należytej staranności,
- siłą wyższą (przypadku wystąpienia siły wyższej wykonanie Usługi zostanie zawieszone na okres równy okresowi działania siły wyższej),
- winą Klienta lub osób trzecich działających w jego imieniu lub na jego rzecz,
- naruszeniem przez Klienta lub osoby trzecie działające w jego imieniu lub na jego rzecz, postanowień niniejszego Regulaminu,
- działaniem osób trzecich, na których działanie lub zaniechanie MZK nie miało wpływu.
§ 10 Postanowienia końcowe
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 48 godzin po udostępnieniu zmienionego Regulaminu za pośrednictwem Serwisu. Brak akceptacji zmian
w Regulaminie wiąże się z rezygnacją z korzystania z Konta w Serwisie. Usługi zamówione przed zmianą Regulaminu zostaną̨ zrealizowane na warunkach
jakie obowiązywały w chwili dokonania zapłaty. - Wszelkie informacje teleadresowe i rejestrowe MZK dostępne są na stronie mzkopole.pl.
- Obowiązujące na terenie Miasta Opola taryfy opłaty i ulgi w transporcie zbiorowym oraz informacje dotyczące wyżej wymienionych dokumentów dostępne są na stronie internetowej: pop.mzkopole.pl i w kasach biletowych. Cena biletu określona jest w złotych polskich (PLN) i zawiera podatek VAT.